FAQ

Kan jag montera detta själv? Ja. Försäljningsargument för våra system är att vi tog stor omsorg för att designa produkter som är lätta att montera. Om du får problem eller vill ha hjälp är du välkommen att ringa oss.

Kan jag anlita någon att montera detta? Ja. Kontakta oss gärna för mer information

Kan jag använda det på mitt hus? Ja. Våra produkter är speciellt utformad för att vara enkelt för människor att använda hemma.

Kan jag använda det här på mitt kontor eller kommersiella lokaler? Ja. Våra produkter används över hela världen i kommersiella tillämpningar. Kontakta oss för hjälp med ditt projekt.

Kan jag använda det här vid havet eller en sjö? Ja. 316 rostfritt stål kan användas utan problem i den här miljön.

Vilka verktyg behöver jag? För både vajerräcken och Grönavajer spaljésystemet behöver du en borrmaskin och en skruvmejsel. För vajerräcket behöver du även en liten skiftnyckel för att spänna vajern. Grönavajer spaljésystem kommer med en insexnyckel för att dra åt låsskruvarna.

Hur snabbt kommer mina varor att levereras? Produkterna skickas vanligtvis 2-3 dagar efter du beställer. Om du har valt en expresstjänst ska du få dina delar följande dag.

Jag behöver några reservdelar, vad ska jag göra? Kontakta oss, vi har alla delar i lager för omgående leverans.

Jag vill göra min spaljé större, vad gör jag? Vänligen kontakta oss med information om dina befintliga spaljé och om de förändringar du vill göra. För att fördubbla området behöver du inte köpa ett helt extra kit!

Hur underhåller jag min vajrar? 316 rostfritt stål ska inte behöva mycket underhåll.  Torka med en trasa eller med rent såpvatten för att ta bort smuts. Kontrollera att du inte använder syrabaserade rengöringsmedel eftersom det kan skada metallen och kommer att matta yta.

Hur starka är vajrarna? Fästbeslagen är utformade för att släppa vajern vid en belastning av ungefär 500 kg. Om du vill ha en högre belastning av någon anledning, t.ex. att hänga något från en vajer eller stödja något så kontakta oss eftersom vi har många fler produkter som vi kan leverera speciellt för denna typ av applikation.

Hur rostfritt är 316 rostfritt stål? 316 rostfritt stål är ofta kallad “syrafast”. Det används i kemiska arbeten, för medicinska implantat och naturligtvis i den marina miljön på grund av dess mycket god korrosionsbeständighet. Om du får någon missfärgning eller fläckar är det mest sannolikt resultatet av någon förorening i luften eller att någon i närheten har arbetat med en kapskiva. Om detta händer ska du rengöra den med ett speciellt rengöringsmedel för rostfritt stål.

Någon / alla vajrar har blivit slacka på mitt räcke, vad ska jag göra? Det är ganska vanligt att vajern slackar inom några dagar från installationen. Lossa helt enkelt låsmuttrarna och justera lite till. Nu bör man inte se mycket slack, men om du gör det, kontrollera att dina stolpar inte har flyttats eller böjts innan du spänner vidare.

Förpackningen var skadad när min leverans kom. Försök och ta ett foto innan du öppnar förpackningen. När du öppnat, kontrollera noga att allt är med i förpackningen.

Vissa delar saknas i min leverans. Låt oss veta vad som saknades och vi kommer att skicka ut delar till dig. Var förpackningen skadad? Om så är fallet kan du ta ett foto för att skicka oss?

Jag skulle vilja hämta mina varor, var finns ni? Vi finns nära Göteborg titta på vår kontaktsida för den exakta adressen. Vänligen ring för att bestämma tid för avhämtning!

Hur väljer ni vinnare? Varje månad går vi igenom de bilder vi har fått skickade till oss. Kriterierna är ganska lösa, saker vi letar efter är, en smart användning av vår produkt som vi inte har sett förut, att produkten är riktigt anpassade till platsen, ett fint tagit foto med bra ljus och en fin bakgrund eller många andra saker!

Vart är det här gjort? Alla beslagen är tillverkade i England från europeisk rostfritt stål och vajern är tillverkad i Tyskland.

Du har skickat mig fel sak, vad gör jag? Vänligen kontakta oss direkt. Det kommer att vara en stor hjälp om du kan e-posta oss ett foto av din försändelse så att vi snabbt kan identifiera vad du har skickats.

Vajern är fel längd! Om vajern är fel längd vänligen meddela oss omedelbart. Vi kommer självklart skicka nya direkt i rätt längd.

Jag har mätt fel / satt fel längder på min order! Få inte panik, du behöver inte köpa allt nytt. Kontakta oss gärna med de reviderade längder och vi kan skicka dig nya vajrar. Kostnaden är mycket lägre eftersom du inte behöver köpa alla ändbeslagen igen, bara de som är valsade på vajern – lyckligtvis den billigaste! Om du har beställt för långa kan vi förhoppningsvis korta vajern och bara sätta på en nya beslag.

Jag har gjort ett misstag, jag måste ändra min beställning. Vänligen kontakta oss omedelbart med uppgifter om förändringen! De flesta av de produkter vi säljer är semi-anpassade men eftersom vi tillverkar orders mycket snabbt kanske det inte alltid är möjligt att göra en förändring utan att ådra sig några extra kostnader. Men de flesta delar i våra system är utbytbara och vi kommer att försöka återanvända eller återlagra så gott som möjligt för att spara pengar åt dig.